A szolgáltatások mint nemzetgazdasági prioritás egyrészt magában foglalja azokat a szolgáltató ágazatokat, amelyek magas növekedési potenciállal bírnak. Ebbe a körbe tartoznak: szállítás, raktározás; kereskedelem, gépjárműjavítás, adminisztratív és szolgáltatást támogató tevékenységek. Ezek az ágazatok számos más, többek között termelő ágazattal vannak kapcsolatban, így az innovativitásuk más szektorokra is könnyen hatással lehet.
Másrészt ez a prioritás felöleli a teljes vállalati szférát, így a termelő szférát is azzal a céllal, hogy a vállalkozások új szolgáltatásokkal bővítsék termékportfóliójukat. Ennek nyomán a prioritáshoz tartozik a célcsoport-ágazatokban megvalósítandó KFI tevékenységek erősítése, valamint a teljes vállalati szektoron belül a szolgáltatás-innováció erősítése. A cél olyan innovatív szolgáltatások fejlesztése a teljes vállalati szektorban, amelyek magas hozzáadott értéket testesítenek meg, exportképesek, illetve különösképpen azok, amelyek fejlett IT-alapon működnek.
Ugyanakkor a vállalatok többsége alkalmazott szolgáltatásait szükségszerűen nem maga fejleszti, hanem megvásárolja a szolgáltatások adaptálását lehetővé tevő módszereket, technológiákat. Ezért a prioritás második iránya a korszerű, hatékonyságnövelő vagy az ügyfélelégedettséget növelő, az „ügyfélélményt” javító, új vagy meglévő megoldások elterjedésének támogatása.
A prioritás célkitűzései